Veckomöte 18 oktober 2022

tisdag 18 oktober 2022

HR

Robert Fischer, presidenten Hans Hogseth och nyblivne hedersmedlemmen Anders Brynielsson.

Robert höll sitt egoföredrag. Fadern, född i Tjeckien, deltog i andra världskriget, blev krigsfånge i Ryssland, överlevde, deltog i Ungernupproret 1956 och hamnade så småningom i Österrike. Robert utbildade sig till civilingenjör i elektroteknik, började jobba på Siemens, arbetade i Sverige ett par år 1998-99 och därefter på olika projekt i Afrika under tio år. Hamnade i Sverige igen. Är nu doktorand i Luleå och räknar med att disputera våren 2023 i energiteknik. Politiskt engagerad i Socialdemokraterna.

Anders Brynielsson har varit med i vår klubb i 46 år och utsågs på mötet till hedersmedlem. Anders berättade att han utbildade sig till civilingenjör i kärnkraftteknologi. När staten bestämde att det bara skulle bli 12 kärnkraftreaktorer i Sverige försvann marknaden för Anders. Han utbildade sig till civilekonom. Anders var klubben skattmästare i minst 20 år.