Veckomöte 27 sept 2022

tisdag 27 september 2022

HR

Imam Kashif Virk talade om Islam i det svenska samhället. Kashif Virk leder en muslimsk församling i Spånga med 600 medlemmar. Man skiljer sig från andra muslimska samfund genom att man säger att deras grundare på 600-talet efter Kristus, var Messias. Andra muslimska kyrkor väntar fortfarande på att Messias skall komma. Ledord för Kashif Virks kyrka är Kärlek åt alla - Hat mot ingen. Kashif Virk deltar i en mängd evenemang i Sverige och vill skapa dialog med människor. En imam är en ledsagare för sin församlingsmedlemmar. I Koranen står det om kläder, som man skall bära, men Kashif Virk anser att det är varje människas rätt att tolka koranen på sitt sätt när det gäller klädseln. Homosexuella är välkomna i Kashif Virks kyrka. Alla är välkomna i Guds hus. Var och en får ha sin läggning, men äktenskapet skall vara mellan en kvinna och en man.